Rok działalności Link to Poland.

3720
0
Share:

Informacja prasowa

17 listopada minął rok od momentu kiedy Link to Poland pojawił się w internecie. Pomysłodawca Link to Poland i jednocześnie koordynator sekcji Biznes, Mariusz Soltanifar opowiada o rozwoju portalu na przestrzeni minionego roku: ”Portal Link to Poland spotkał się z przychylnym odbiorem wielu osób prywatnych, instytucji i organizacji, o czym świadczy liczba odwiedzin na stronie oraz oddźwięk w mediach społecznościowych. W tak krótkim czasie Link to Poland nawiązał współpracę z ponad 80 partnerskimi organizacjami i mediami z całego świata, mającymi duże znaczenie dla Polaków żyjących poza granicami kraju.

linktopoland

Portal Link to Poland poprzez ścisłą współpracę z mediami i organizacjami polonijnymi, a także polskimi ambasadami upowszechnia wiedzę o polskiej kulturze i tradycji, informując o działalności Polaków i Polonii w różnych dziedzinach życia. Prezentuje osiągnięcia, wystawy, wykłady, koncerty i wiele innych unikalnych projektów, realizowanych na świecie z udziałem Polaków.

Irena Bieguńska, wlaścicielka firmy My Poland, prezentującej polskie rękodzieło, w sposób stylowy i nowoczesny dodaje, iż “mamy tak wiele do zaprezentowania na świecie i zdecydowanie często jesteśmy zbyt krytycznie nastawieni do własnych osiągnięć i własnej tradycji uznając je za niegodne uwagi i zaściankowe. Takie inicjatywy jak Link to Poland pozwalają nam uzmysłowić sobie i docenić nasze osiągnięcia, a tym samym pomagają reklamować Polskę poza jej granicami. Szczerze kibicuję tej inicjatywie odnajdując nie tylko otwartego do współpracy partnera, ale również inspirującego do dalszych wspólnych działań”.

“Polska jest bardzo słabo „reklamowana” za granicą, czyli ogólnie rzecz biorąc na całym świecie – stweirdza, Kevin J. Aiston – prezenter telewizyjny i radiowy. Tyle dobrego pochodzi z Polski i tyle ważnych rzeczy zrobili Polacy dla świata, że za każdym razem, gdy tylko mogę, to stoję za Polską murem! Świat nawet nie wie, za jak wiele spraw może być wdzięczny Polakom i Polsce. Jest możliwość, aby to zmieniać, by pokazywać Polskę w pozytywnym świetle i z pewnością Link to Poland może to zrobić i pomóc w ten sposób Polsce. Kibicuję Wam i kibicować będę dalej”.

Łukasz Kędzierski, pomysłodawca i menedżer zarządzający portalu dla Polaków żyjących w Norwegii, nportal.no, podkreśla, iż “ponad połowa polskich imigrantów w Norwegii ma średnie lub wyższe wykształcenie a pracuje poniżej poziomu kwalifikacji. Podobnie jest też w wielu innych krajach Europy i świata. Link to Poland inicjując projekt podnoszenia kwalifikacji zawodowych na terenie Holandii, nie tylko prezentuje Polskę, ale odpowiada na zapotrzebowanie Polaków na stale mieszkających poza granicami kraju, stymuluje ich kreatywność i buduje odmienny wizerunek Polski, nastawiony na współpracę i networking”.

“Biorąc udział w projekcie „Link to Poland”, jako partner serwisu, agencja interaktywna Red Papaya wspiera inicjatywy podejmowane przez Polaków na świecie. Bardzo wiele osób chce utrzymać kontakt z krajem i być na bieżąco z tym co się dzieje w Polsce. Jesteśmy świadomi tego jak wielu Polaków, którzy już na dobre zadomowili się na obczyźnie chętnie korzysta z usług i produktów pochodzących z Polski, które są zarówno wysokiej jakości jak i w konkurencyjnych cenach, wspierając tym samym rodzimy biznes.” – podkreśla, Jarosław Chojnacki, właściciel agencji interaktywnej Red Papaya, wykonawcy serwisu Link to Poland.

“Link to Poland to inicjatywa potrzebna, ale przede wszystkim merytorycznie świetnie przygotowana do realizacji swoich ambitnych celów – zaznacza Jakub Milszewski, redaktor naczelny magazynu Live&Travel – Materiał fotografa portalu, Francesco Carovillano, w subtelny sposób pokazuje piękno kraju i jest świetną wizytówką Polski na zewnątrz. Z dumą więc zaprezentowaliśmy je 30 000 naszych czytelników. Publikacja fotoreportażu na naszych łamach to – mamy nadzieję – tylko początek współpracy. Kibicujemy portalowi z całych sił i z zainteresowaniem przyglądamy się jego rozwojowi.”

Link to Poland zacieśnia także współpracę z Polską Organizacją Turystyczną, która objęła patronat merytoryczny nad portalem.

Guido Keutgen, wydawca holenderskiego dwutygodnika w języku polskim “poPolsku” i partner “Pracuj.fm”, polskiego radia w Holandii podkreśla, że „pracując jako lokalny partner z Link to Poland budujemy most pomiędzy holenderską społecznością a Polakami reprezentowanymi przez Link to Poland. Wraz z ich nowoczesnym i przedsiębiorczym podejściem, Link to Poland bardzo pasuje do naszej strategii tworzenia wartościowych i efektywnych inicjatyw, dostarczających informację i komunikację do grupy około 320.000 Polaków w Holandii, pomagając im tym samym w spełnianiu ich ambicji i osiągnięcia sukcesu za granicą. Jako partner medialny idealnie wpisujemy się w misję i cele Link to Poland przez naszą Gazetę poPolsku, radiostację Pracuj.FM oraz inne połączone inicjatywy w przyszłości, wspólnie w Holandii i za granicą.”

W związku z dalszą działalnością i odpowiedzią na zapotrzebowanie użytkowników, Link to Poland przygotowuje nowe projekty. Grzegorz Chęć, współzalożyciel portalu, ujawnia plany na dalszy rozwoj portalu: “Po nowym roku Link to Poland uruchamia pieć wersji regionalnych: we Francji, Holandii, Irlandii, Niemczech i Wielkiej Brytanii, wydaje ekskluzywny magazyn oraz uruchamia sieć networkingową polskich firm działających za granicami Polski. Portal będzie współzarządzany również przez lokalnych reprezentantów Link to Poland. Zapraszamy serdecznie do współpracy, osoby prywatne i organizacje, gotowe podjąć wyzwanie prezentacji Polski i Polaków w świecie, w sposób interaktywny i nowoczesny”.

Link to Poland w liczbach, w roku 2012 – 2013

485 opublikowanych artykułów

87 organizacji partnerskich

30 patronatów medialnych

15 referencji

3986 liczba likes na facebooku

2604 liczba członków grupy na Facebooku

665 śledzących na Twitterze

509 Pinów na Pintereście

Share: