„Do IT with Poland”. Polski sektor IT również w Barcelonie.

środa, 20 Marzec 2013 2532 Views

Autor: Krzysiek Kunc
Salut i força al canut! Kontakt: krzysiek.kunc@poloniabarcelona.pl

Ministerstwo Gospodarki  wraz z Agencja M Promotion rozpoczęło realizację projektu „Do IT with Poland”, który ma na celu promocję polskiej branży IT/ICT na całym świecie. W ramach projektu odbyło się już kilka eventów, a w dniach 25-28 lutego kilka polskich firm odwiedziło najpopularniejsze targi branży mobilnej „Mobile World Congress”, które od kilku lat odbywają się w Barcelonie .

do-it-with-poland

Do IT with Poland!

W kolejnych dwóch latach, do zakończenia projektu, odbędzie się jeszcze kilka misji wyjazdowych polskich przedsiębiorców do Hiszpanii, w tym na dwa kolejne targi MWC’14 i MWC’15.  Pełny harmonogram programu można zobaczyć tutaj.

Poniżej oficjalna notka prasowa oraz film promujący program. Gratulujemy inicjatywy, a wszystkich zainteresowanych szczegółami „Do IT with Poland” odsyłamy do źródła projektu na stronę: www.poland-it.pl

Wykwalifikowani pracownicy, wysoka jakość świadczonych usług, nastawienie na innowacyjność, dynamiczny rozwój oraz konkurencyjność pod względem ekonomicznym stanowią oś konstrukcyjną polskiego sektora IT/ICT. Są to też siły napędowe branży, które wyjątkowo aktrakcyjne wydają się zagranicznym inwestorom, szukającym partnerów biznesowych w Polsce. Przedsiębiorcy z Polski są zgodni, co do tego, że to najlepszy moment na to, by polskie usługi i produkty związane z branżą IT/ICT wystąpiły na rynkach zagranicznych, co będzie możliwe dzięki wsparciu polskiego Ministerstwa Gospodarki, które zrzesza pod szyldem Marki Polskiej Gospodarki polskie brandy i promuje je na rynkach światowych.

Globalizacja rynku ICT oraz systematyczne przenoszenie produkcji do krajów azjatyckich i krajów Europy Środkowo-Wschodniej jest trendem ostatniej dekady, który przekłada się na wzrost znaczenia Polski jako producenta rozwiązań ICT. Ponadto polski rynek charakteryzuje się coraz wyższym popytem na technologie informatyczno-telekomunikacyjne. W latach 1996-2008 polski eksport ICT rósł w tempie 28% rocznie, a Polska wyspecjalizowała się w segmencie elektroniki konsumenckiej, produkcji oprogramowania na zamówienie, grach elektronicznych i rozwiązaniach mobilnych. Nieustanne prace nad poprawą prawa telekomunikacyjnego, uproszczeniem procedur pozyskiwania środków na informatyzację,  uwzględnieniem kompetencji informatycznych w programie nauczania i ułatwieniami dla inwestycji w rozwój infrastruktury informatyczno-telekomunikacyjnej zaowocowały tym, że Polacy już dziś częściej niż przeciętni Europejczycy korzystają z mediów społecznościowych, a wskaźniki wykorzystania usług eRządu wśród przedsiębiorstw przewyższają średnią europejską.

Przez lata polscy naukowcy odnosili sukcesy, zmieniając bieg historii technologii informacyjnej. Polscy inżynierowie uczestniczyli w procesie uzyskania monokryształów krzemu wykorzystywanego dziś na masową skalę do produkcji mikroprocesorów, brali udział w badaniach, które umożliwiły prace nad technologią BluRay a także zaprojektowali wyprzedzający swoją erę komputer K-202. Dziś te tradycje są kontynuowane przez polskich informatyków, programistów i specjalistów IT/ICT, którzy reprezentują Polskę na arenie międzynarodowej. Polscy studenci są finalistami prestiżowych konkursów takich jak Top Coder, Microsoft Imagine Cup oraz Google Code Jam, zdobywając w nich corocznie ponad 60 proc. wyróżnień i tworząc solidny fundament polskiego sektora IT.

Polacy, znajdujący się w ścisłej światowej czołówce branży, dostrzegają potencjał szerokiego spektrum sektora i nie zaniedbują jego poszczególnych segmentów, rozwijając równolegle działalność badawczą, outsourosingową, ośrodki rozwoju oprogramowania oraz działalność serwisową i usługową. Polska prezentuje się coraz lepiej na tle innych krajów regionu jako miejsce lokalizacji centrów badawczo-rozwojowych i startupów specjalizujących się w rozwoju oprogramowania. Najwięcej projektów IT prowadzonych jest z myślą o sektorze ochrony zdrowia, telekomunikacji, finansów, przemyśle zbrojeniowym i motoryzacyjnym. Coraz więcej firm specjalizuje się w produkcji gier i ten segment rynku odnotowuje dwucyfrowy wzrost. Dynamicznie rozwija się również segment firm wynajmujących pracowników do realizacji konkretnych projektów na określony czas lub wynajmujących całe zespoły projektowe – ten rynek będzie rósł w najbliższych latach w tempie 20% rocznie.

Polacy z sektora ICT są otwarci na współpracę z zagranicznymi klientami, przedstawicielami branży IT, oferując usługi i produkty najwyższej jakości oraz rozwijającą się polską gospodarkę, która bazuje na wiedzy i doświadczeniu świetnie wykwalifikowanych profesjonalistów zrzeszonych pod wspólnym szyldem Marki Polskiej Gospodarki oraz wspieranych Branżowym Programem Promocji IT/ICT finansowanym ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Celem BPP IT/ICT jest wykreowanie nowych, silnych polskich marek, które będą rozpoznawane na świecie i kojarzone z Polską. Działania Promocyjne w ramach Branżowego Program Promocji IT/ICT organizowane będą na terenie Polski, Niemiec, Norwegii, Szwecji, Hiszpanii, Brazylii, Japonii i Stanów Zjednoczonych. Więcej bieżących informacji znajdą Państwo na oficjalnej stronie programu: www.poland-it.pl

Tagi: Wiadomości | , ,

Dodaj komentarz w PoloniaBarcelona
Masz już konto? Zaloguj się. Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Komentarze Facebook: